Aktualności

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Kolejna odsłona kampanii "Użyj wyobraźni"

Data publikacji 20.05.2009

Ruszyła kolejna odsłona kampanii społecznej pod hasłem "Użyj wyobraźni". W 28 największych miastach Polski oraz przy głównych ciągach komunikacyjnych zostały umieszczone na billboardach plakaty promujące bezpieczeństwo motocyklistów. To finał pierwszego etapu akcji, skierowanej do użytkowników dwóch kółek. Głosowali oni na stronie internetowej kampanii na plakaty, które powinny się pojawić na polskich drogach.

Kampania jest adresowana do różnych grup uczestników ruchu drogowego. Została podzielona na trzy bloki tematyczne:

• bezpieczeństwo motocyklistów (kwiecień – czerwiec)
• młodzi kierowcy (czerwiec – sierpień)
• piesi (okres jesienno – zimowy).

Motocykle stają się coraz bardziej popularnym środkiem lokomocji. Jeszcze w 2005 roku było zarejestrowanych 753 648 takich pojazdów, w 2007 roku zaś – już 825 305, a zatem tylko w ciągu dwóch lat ich liczba zwiększyła się o ponad 71 tysięcy. Bardzo często użytkownikami tego rodzaju pojazdów są ludzie młodzi, bardziej skłonni do ryzykownych działań na drodze, którym zwykle trudno zaakceptować jest to, że konsekwencje ich niebezpiecznych zachowań ponoszą nie tylko oni, ale też inni użytkownicy dróg.

Od 1 stycznia do 14 maja 2009 roku na polskich drogach doszło do 13 517 wypadków (czyli o 2548 wypadków mniej w porównaniu do analogicznego okresu 2008 roku), w których zginęło 1359 osób (mniej o 446 osób), a rannych zostało 17 197 osób (mniej o 2894). Niestety, wzrasta liczba ofiar śmiertelnych wypadków wśród motocyklistów. Od początku roku do połowy maja na polskich drogach zginęło 65 motocyklistów (o 6 więcej w porównaniu do analogicznego okresu 2008 roku), a rannych zostało 436 (o 8 więcej).


kz/na podst. mat. KGP

Powrót na górę strony